Rozhovor s Martinem Grednerem – „Hudba je univerzální jazyk“

Rozhovor s Martinem Grednerem – „Hudba je univerzální jazyk“

23. 11. 2018 Rozhovory 0

Pro vás, co Martina ještě neznáte, nám bude ctí vám jej představit, tím spíš, že za 2 týdny vystoupí v Ostravě na akci We Are Trance Family společně se Stone Face & Terminal a dalšími. Martin se na hudební scéně pohybuje více než 20 let. Za tu dobu hrál na různých akcích po boku mnoha světových DJs jako je Armin van Buuren, Markus Schulz (s Markusem si hraní zopakuje na Citadele v Brně) nebo Andy Moor. V dnešním rozhovoru se dozvíte to, co jste o Martinovi možná ještě nevěděli.

Ahoj Martine, děkujeme ti, že sis na nás udělal čas. Pojďme rovnou na to. Co tě žene kupředu? Jak je možné, že jsi na scéně více než 20 let a stále plný elánu?

Ahoj. Dobrá otázka. Vlastně už v pubertě jsem cítil, že chci sdělit, respektive podělit se o informaci, která bude mít pro ostatní obohacující prvek. Hudba je univerzální jazyk, který zahrnuje mnoho informací a emocí. Nikdy mě nehnala touha po penězích, nebo jakési popularitě, i když, pro lidské ego je to příjemná odměna, ale stále stejná touha se podělit s ostatními. To mě uklidňuje, protože stejný vnitřní pohon mě bude hnát třeba i v šedesáti, budu-li samozřejmě zdráv a při síle. 🙂

Na jaký moment ve tvé kariéře nejraději vzpomínáš?

Těch momentů je více. Třeba vznik legendárních parties v klubu Bar…Vy v roce 1998 s osvíceným majitelem Markem Klegou. 5 let jsme žili neskutečný sen. Dále skvělé období ve vinyl shopu City Sound, nebo nádherná etapa v klubu Fabric od roku 2000. Mnoho krásných vystoupení, třeba na Creamfields 2003, Hradhouse 2004, v čínském klubu G Plus, či Ministry of Sound. Popsat zážitky je na další a hodně dlouhý rozhovor. 🙂

Setkal ses někdy s příležitostí, kterou jsi odmítl, a poté jsi toho litoval?

Určitě jsou okamžiky, které bych zpětně řešil jinak, ale o odmítnutí příležitosti, které bych litoval nevím. 🙂

Jaký máš názor na českou taneční scénu? Myslíš si, že se někdy dostaneme tam, kde jsou momentálně Spojené státy (EDM tam teď momentálně vládne), nebo z toho bude více underground? Případně jaký máš názor na českou populární hudbu?

Česká taneční scéna má předpoklad být silnou a pestrou. Přál bych si pestřejší směsici festivalů, jak tomu bývalo v letech minulých, ovšem, vývoj nezastavíš. Ale blýská se na lepší časy a důkazem je třeba relativně nový festival Beats 4 Love v Ostravě – 4 dny dlouhý fesťák ve velice zajímavém prostředí průmyslového areálu Dolních Vítkovic, kde najdeš všechny možné styly taneční hudby.

V klubech je situace trochu jiná. Je jen pár míst, kde dávají prostor více žánrům a vozí kvalitní jména. Tohle totiž vyžaduje znalost a přehled, což řada majitelů, či provozních nemá. Hledí na provoz podniku především skrze čísla, což je samozřejmě nutné, ale krátkozraké. Pro komerční úspěch je nutná investice a znalosti (přehled) v oboru.

Co je mimořádně důležité, je mediální podpora elektronické hudby. Nemyslím tím zaplacenou kampaň. Chybí kvalitní celoplošné rádio, TV, či internetová show, kde dostanou prostor všechny styly. Kde dostanou prostor zajímaví lidé, trendy a dění. Kde se bude otevřeně hovořit a kde nedostanou prostor jen kamarádi. 🙂 Potom se celá scéna pohne dopředu a bude se vyvíjet. Protože znalost mnoha návštěvníků klubů končí u Tommorowlandu a Macháče.

Ale aby má odpověď nevyzněla negativně. Pořád se zde něco zajímavého děje a lze narazit na mnoho zajímavých počinů.

 

Kam si myslíš, že se bude trance sound dále ubírat? Jednu dobu jel “trouse”, poté nastoupil “psy”, co nás čeká dále? Dá se to vůbec odhadnout?

To lze odhadnout velmi těžko. Trendy určují velké hudební společnosti, které velmi pečlivě sledují chování společnosti nejen skrze sociální sítě. Podle toho šijí na míru producenty a poté testují typy zvuků, které se většině populace budou líbit. Vznikají pak krátkodobé projekty (hvězdičky), které velmi rychle pohasnou.

Naštěstí existuje možnost výběru a mnoho fantastických labelů a producentů, kteří kladou důraz na kvalitu a srdce. Ovšem i tyto faktory mohou jít ruku v ruce s obchodem. Krásným přikladem budiž vydavatelství Anjunabeats / Anjunadeep.

Všimni si ale, že vedle těchto “trendů” stojí neochvějně house, techno, trance a dnb. Tohle totiž nejsou trendy, ale vyjádření našich kořenů formou nových technologií. Např. House, Techno, či dnb obsahují prvky soulu, afro, či jamajských rytmů.

Můžeme se od tebe těšit na nějakou produkci, nebo zůstaneš u mixování?

Ha, zaklepal jsi na dveře neotevřené komnaty. 🙂 Rád bych, ovšem jen pro prohloubení znalostí o zvuku. Nemám ambice uspět coby producent. Nemám ani tolik talentu, času, financí a “kontaktů”, abych se na toto pole vydal. DJing byl je a bude vždy číslo jedna, v téhle oblasti si věřím a vím, že jsem v ní silný.

A na jakých akcích tě letos ještě uslyšíme?

Určitě ve Fabricu na We Are Trance Family společně se Stoneface & Terminal. Rýsují se další bookingy a info o nich, či nové sety naleznete na mém Facebooku.

Děkujeme ti Martine za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů ve tvé kariéře.
Díky za možnost se s vámi podělit a mnoho zdaru!

 
NAHORU