Rozhovor s Giuseppe Ottavianim o jeho nové show

Ve spolupráci s týmem Trancextasy, který tento pátek pořádá v klubu EXIT v Brně další ze své řady trance akcí, pro vás přinášíme rozhovor s jejím headlinerem – Giuseppe Ottavianim!

Pokud uvažujete nad návštěvou akce, ale ještě nemáte lístek, pospěšte si. Kapacita se blíží vyprodání!

Nyní už se přesuňme k samotnému rozhovoru.

Jaký je rozdíl mezi tvojí live show 2.0 a předchozí 1.0?

Nejprve bych rád řekl, že obě show jsou postavené na tom, že hraji pouze svoji vlastní hudbu, edity, remixy a cokoliv, co mi přijde do studia. Takže návštěvníci akce přijdou, protože chtějí slyšet moji hudbu a ne nejlepší hitovky, které pouští každý druhý DJ, protože jsou zrovna populární. V předchozí 1.0 show jsem v podstatě udělal track ve studiu, vyexportoval jsem jej bez hlavního leadu, padu nebo piána, poté jsem track o tyto zvuky doplňoval a hrál živě přímo na stage, abych jej dokončil. To mi umožnilo určitou dávku improvizace při částečné odchylce melodie od originálu, nebo změnu zvuku při nájezdu na další track. Díky tomu jsem byl davu schopen dodat „live feeling“ a každá show byla jiná (včetně chyb, které se mi během živého upravování tracků povedly).

Se show Live 2.0 jsem nyní vše posunul na další úroveň. Stále mohu upravovat jednotlivé tracky, nyní však dokáži vytvořit úplně nový track lidově řečeno za pochodu – přímo na stage při vystoupení. Vždy totiž získávám nejlepší inspiraci, když stojím před publikem. Jsem zvyklý vytvářet hudbu hned po show, například při letu domů. Řekl jsem si tedy, že by mohlo být cool, abych si zapisoval všechny ty nápady inspirované momentem, a ideálně je mohl ihned zahrát. Po krátkém pátrání po možnostech technologie jsem přišel s novým setupem, kterému říkám Live 2.0.

Takže ano, hraji vlastní tracky vytvořené ve studiu a improvizuji během vystoupení. Také mixuji nové elementy vytvořené na stage s již existujícími tracky, abych posluchačům i sobě dodal zcela nový zážitek z akce.

Přemýšlíš o vylepšení show na Live 3.0? Je to vůbec možné? 

Ono to záleží hodně na tom, jak se vyvine technologie, a také na mých plánech do budoucna. Už dříve jsem přemýšlel nad tour, při které bych vystupoval se zpěváky, případně dalšími muzikanty (podobně jako dříve Armin se svojí Armin Only show*). Avšak v současné době se zdá být hodně náročné dát všechno do kupy tak, aby to fungovalo. Je to úplně jiný typ práce a také něco, co naplánujete jen na pár vystoupení. Nyní také poměrně hodně vystupuji, takže není jednoduché to zrealizovat. Ale ano, kdo ví, co budoucnost přinese…

*pozn. red

Proč používáš „pecky“ místo klasických sluchátek přeš uši jako většina DJs?

Protože potřebuji perfektně slyšet, co dělám. Live show nemá nic společného se synchronizací beatů, k čemuž jsou uzpůsobená klasická sluchátka. Potřebuji čistě slyšet zvuky a úrovně, které hraji. Musím to vše trefit skoro stejně dobře, jako ve studiu. Proto byl tento typ sluchátek jasnou volbou. Mohu se jednoduše izolovat od okolí a koncentrovat pouze na to, co hraji. Nevýhodou je, že moc neslyšíte lidi, ale alespoň je pořád vidím.

Co se produkce týče, jaký používáš software a hardware? A jak vypadá tvoje spolupráce s Paul van Dykem? Potkáváte se ve studiu?

Byl jsem zvyklý pracovat s hardware dříve, nyní je to téměř nemožné, kvůli množství hudby, kterou musíte produkovat, takže jsem se již před nějakou dobou přesunul k inbox řešení. Hardware však při dokončování produkce stále používám. Řekněme, že pracuji s hybridním setupem, kde začnu s nápadem v mém laptopu, poté vyměním VST* za reálné klávesy, a poté se přesunu k masteringu ve světě analogu.

*VST – Virtual Studio Technology 

Mám rád pluginy od Native Instruments, Spire, Synthmaster, the Oddity a Omnisphere 2. Poté využívám Access Virus, Novation Supernova 2, Roland JP 8000, Dave Smith Polyevolver, Nord Lead 4, Moog Sub 37, Korg 01wfd, plus nějaké hardware kompresory a efekty. Vše je propojeno v mixážním pultu Soundcraft Ghost 32ch.

Kdykoliv dělám kolaborace, je to vždy přes internet. V dnešní době je téměř nemožné fungovat v páru ve studiu, protože máme většinou nabité kalendáře.

Jak vidíš budoucnost projektu PureNRG?

Podle mě tento projekt čeká skvělá budoucnost. Je to něco, co je speciální, protože nepořádáme (GO společně se Solarstone*) během roku tolik vystoupení. Dáváme do PureNRG hodně úsilí jak hudebního, tak vizuálního. Každá show je exkluzivní a pracujeme na ní zvlášť, což znamená, že vytváříme mnoho nové hudby přímo pro danou show. Také máme člověka, který vymýšlí nové vizuály. Takže jak už jsem řekl, PureNRG chceme pořádat pouze jednou za čas, aby si show udržovala jakousi exkluzivitu.

*pozn. red

Jak často dostáváš promo a demo tracky od začátečníků? Jak podporuješ mladé producenty?

Dříve jsem vysílal show GO ON AIR a provozoval stejnojmenný label. Účelem těchto projektů bylo představovat aspirující a talentované producenty většímu publiku. Dělal jsem to několik let, obdržel jsem tuny promo/demo tracků denně, ale rozhodl jsem se, že se posunu a začnu s novým konceptem.

Nová show GO ON AIR 2.0 bude pouze jednou za měsíc. Není to klasická „DJ radio show“, ale hodinový podcast jedné z mých 2.0 Live show z celého světa. Vysílat budu v HD kvalitě audio i video každé třetí pondělí daného měsíce přes moji Facebookovou stránku a na DI.fm, a dalších 40 stanicích po celém světě.

Také label se změnil. Nový se jmenuje GO MUSIC, ale nenazval bych ho normálním labelem. Je to druh labelu „pouze na pozvání“, kde neposlouchám všechna proma, která se ke mně dostanou (pokud to tedy nebude vyloženě pecka), ale sám si budu vyhledávat kolegy a producenty, kteří se mi líbí, a zvát je do tohoto labelu. Dále zde dokončuji finální kroky produkce, takže každý release je jakýmsi druhem kolaborace se mnou. To je také důvod, proč je jen na pozvání.

Budeš vystupovat v České republice na akci Trancextasy v klubu EXIT. Máš pro fanoušky nějaký vzkaz?

Už je to nějakou dobu, kdy jsem v ČR hrál naposledy. Hodně se těším na návrat zpátky a také na to, až zažijete moji novou Live 2.0 show. Doufám, že si akci užijete a uvidíme se na parketě.

Ciao,
Giuseppe