Jak vznikala série ASOT CZ DJs Duel?

Jak vznikala série ASOT CZ DJs Duel?

10. 06. 2019 Novinky 0

Zhruba v průběhu půl roku jsme na našich Facebookových stránkách publikovali každé pondělí ve 20:00 duel mezi vybranými DJs. Vzhledem k tomu, jaké oblibě se tato série dočkala, rozhodli jsme se poodhalit vám zákulisí příprav. Tato série patří mezi vůbec nejúspěšnější, jakou jsme kdy vytvořili a váš zájem nás nesmírně těší a je pro nás cennou zpětnou vazbou.

Koncept a přípravy

Už delší dobu jsme měli v hlavách myšlenku, vytvořit něco jako šampionát, podobný jako znáte z MS světa v hokeji, fotbalu a dalších sportů. Automaticky se tak naskytla paralela s DJs. Jednoduše vybereme několik aktuálních jmen z trance & progressive scény a vytvoříme grafiku (o grafice viz další část). S tím jsme se však nechtěli spokojit, postavit proti sobě pár DJs se nám zdálo moc jednoduché. Proto jsme se rozhodli vytvořit 4 větve – rozdělit DJs do 4 subžánrů (classic, uplifting, progressive a tech & psy) a zároveň je proti sobě postavit tak, aby byly šance pokud možno vyrovnané a výsledek co možná nejméně předvídatelný.

Důležité pro nás bylo také pravidelně točit jednotlivé subžánry, aby nebyl měsíc po sobě např. pouze uplifting, poté pouze progressive atd. Pozorný fanoušek si tak všimne, že jsme začali upliftingem, pokračovali tech & psy trancem, progressivem a na závěr classic trancem. Na první pohled možná nejsou tyto detaily moc zřejmé, ale myslím, že se nám právě tohle povedlo na jedničku. Navržení konceptu, výběr DJs a rozplánování duelů byla však pouze první část celého díla, které pokud by nebylo dotaženo, mohlo skončit fiaskem.

Jak to udělat tak, aby to vypadalo dobře?

Udělat pěknou grafiku, která zároveň zaujme, předá potřebné informace a automaticky přiměje člověka k akci, není jen tak. Jedno z největších dilemat, které jsme řešili, byly paradoxně rozměry a formát. Čtverec je sice univerzální a dominuje soc. sítím (hlavně Instagramu), avšak odprezentovat 2 jména a zároveň další informace (naše logo, název série, jména DJs a další) by při tak malých rozměrech bylo velice obtížné. Proto jsme se rozhodli přiklonit se k „nečtvercové“ variantě.

Zbývalo už však vyřešit, zda zvolit orientaci na výšku či na šířku. Vzhledem k tomu, že spousta z nás používá sociální sítě spíše na mobilních zařízeních, rozhodli jsme se to risknout. Snažili jsme se o to, aby fotka zabrala co největší možný prostor na timeline a po rozkliknutí se roztáhla na celý displej. Je potřeba zmínit, že Facebook omezuje zobrazení náhledu fotografie na timeline, takže pokud by byla fotka vyšší (tzn. zobrazila by se přes celý displej), náhled na timeline by byl oříznut a fotka by nevypadala dobře.

Vyhlášení DJs Duelu netradiční formou

Ke konci duelu, kdy už jsme znali finálovou trojici, jsme přemýšleli nad tím, jak výsledky odprezentovat. Nechtěli jsme publikovat obyčejnou fotku. Chtěli jsme vás totiž do vyhlášení více vtáhnout. Vznikla tak myšlenka, že uděláme vyhlášení formou sférické fotky. Jelikož jsme samoukové, trvalo nám asi 1 hodinu, než jsme přišli na to, jak udělat z obyčejné 2D fotky fotku 360stupňovou. Další 2 hodiny probíhala tvorba samotné grafiky. A výsledek? Za nás celkem povedený, ačkoliv pár drobností by se našlo. Mimochodem, všimli jste si, že v pozadí fotky jsou duely jednotlivých DJs z TOP 3?

Tvorba celé série nás nesmírně bavila a hodně nás naučila, už se těšíme, až nově nabité zkušenosti využijeme při tvorbě dalšího obsahu.

Výzva pro vás

Byly bychom rádi, kdyby se naše tvorba dostala k více lidem – nadšencům, jako jsme my všichni. Zároveň však chceme náš obsah dostat i k těm lidem, kterých se primárně týká – DJs. Velice nám pomůže, pokud  zaspamujete emailové schránky konkrétních DJs (klidně i zpětně). Zpráva může být jednoduchá, např. „Hey David, look at that. You made it to the quarterfinals of the ASOT CZ DJs Duel!“ Bohužel už nemáme kapacitu na to obepisovat všechny DJs, ale věřte, že někteří z nich svoje schránky aktivně sledují a občas na naše příspěvky reagují.

Pokud jsi grafik/čka, markeťák/čka, případně ovládáš něco, čím bys mohl/a přispět k tvorbě skvělého obsahu, ozvi se nám a třeba spolu něco vymysíme.

Pár čísel a zajímavostí na závěr

Do duelu bylo zapojeno 32 DJs.

Celkem jsme vytvořili 32 duelů (k vidění jsou všechny na stránce ASOT CZ DJs Duel).

Většina duelů přesáhla hranici 50 komentářů, některé atakovali 100, a pár z nich dokonce 150!

Na duel reagovala jména jako David Gravell, ReOrder a další.

Pokud bychom sečetli čas všech lidí, kteří se na duelu podíleli, dostali bychom se na zhruba 30 hodin čistého času (tj. téměř hodina na jeden duel).

Dosah nejpopulárnějšího duelu (Armin van Buuren vs Paul van Dyk) byl téměř 7000 lidí. Z toho 400 přiměl reagovat (komentářem, označením to se mi líbí nebo sdílením).

Tvorba poslední, 360stupňové fotografie zabrala zhruba 3 hodiny.

Sepsání tohoto článku zabralo další 2 hodiny.

NAHORU